🔥 Nejprodávanější psychodiagnostika 21. století pro firmy a manažery

MÁŠ MATURITU, MŮŽEŠ PODNIKAT I TY

V kapse máš čerstvé maturitní vysvědčení a hledáš brigádu? Chceš být finančně soběstačný? I ty se můžeš stát podnikatelem! Díky liberální smíšené ekonomice u nás v ČR to je až směšně jednoduché. Stačí mít dostatek kuráže, kapku štěstí a odhodlání něco dokázat ve vzrušujícím světě podnikání. Než se však vydáš na cestu podnikatele lemovanou dobrodružstvím, penězi a výzvami, měl bys vědět, jakými vlastnostmi by takový podnikatel měl disponovat.

Musíš si věřit

Důvěra. Na té jsou založeny mimo jiné i peníze či mezilidské vztahy. Její nedostatek může mít neblahé následky, na druhou stranu můžeme říci, že kdo seje důvěru, sklízí úspěch. Nestačí však kypět sebedůvěrou, je zapotřebí věřit hlavně svým produktům. Chceš prorazit třeba s chytrou peněženkou? Je to tvá idea. Jsi jejím rodičem a patronem. Jak by mohli v takovýto nekonvenční produkt věřit zákazníci, pakliže v něj nevloží plnou důvěru sám jeho tvůrce? Zkrátka a dobře věř a bude ti důvěřováno. Nejedná se o klišé, nýbrž klíčovou vlastnost úspěšného podnikatele.

Jako z oceli

Jsi sebevědomý, neúprosný, odolný stresu a máš vůli směřovat k vytyčenému cíli? Mezi velmi žádoucí podnikatelské vlastnosti patří bezesporu houževnatost. Při navazování obchodních styků je třeba ukázat charakter – silná vůle a sebevědomí upozorňuje na sílu, naopak strach a skrývání se před problémem se jeví jako slabost. Neházej ale flintu do žita, ani Steve Jobs či Tomáš Baťa neměli na růžích ustláno a učili se v podstatě takzvaně za pochodu. Nevěděli kam dojdou, ale měli důvěru v to, co dělají a sílu vydržet.

S horlivostí nejdál dojdeš

Pokud se ti zdá trh spotřebních statků přehnaně dynamický, až zběsilý, nevadí. Buď taky! Vše co děláš, dělej naplno. Jsi venku s kamarády? Směj se, dokud ti plíce nevypoví službu. Díváš se na kultovní snímek Kmotr? Výborně, odnes si z obchodních taktik Dona Corleona co nejvíce. Jsi už sám dost odhodlaný ponořit se do vlastního byznysu? Pak ale se vším všudy! Energie, zápal, elán, nadšení. Různé názvy pro jeden z klíčů k úspěchu. Ne každý se dostane na vrchol pomyslného obchodního žebříčku, nicméně každý, kdo si uvědomí, jak důležité je podnikat s elánem, bude úspěšný a v životě i spokojený. A i ty už to teď víš. Máš výhodu a tak jsi o krok napřed.

Chceš víc? Ukaž to, snaž se

Jako v každém zaměstnání je i v podnikání nesmírně důležitá motivace. Jenže podnikání není jen práce, ale může být zábava, pokud se z něj stane tvé hobby. Kreativní. Hravé. Otevírá bránu do světa, kde je možné všechno. Není tedy skutečně potřeba chodit pro motivaci daleko. Je přímo na dosah, pro všechny. Především se ukrývá v tobě samotném. Právě proto je na tobě, abys ukázal, jak moc chceš, jelikož díky neomezeným možnostem v dnešním byznysu exceluje právě ten, kdo chce víc než ostatní. Neprodává se tvůj produkt? Máš potíže s marketingem? Nevadí, každému, kdo nepřestane usilovat o nejlepší možný výsledek, se cesta ukáže. Sebemotivace je tvým motorem, motivace je cestou k úspěchu a ten je tvým cílem.

Dlouhá je cesta na vrchol

Žádná věc, která měla svoji hodnotu, se neobešla bez odříkání a potu. Jinak tomu není ani právě teď a tady. Jednoduše řečeno platí, že vše má svůj čas. Dokonce i František Křižík si na své uznání musel počkat. V byznysu platí, že komu se nedaří dnes, tomu se může dařit zítra. Ale také nemusí a zkrátka kdo to nezkusí, ten to nezjistí. Buď tedy vytrvalý, neboť jak by řekl klasik: Trpělivost růže přináší a poctivý byznys nese peníze.

Jak začít?

Toužíš alespoň okusit, jaké by to bylo, stát se opravdovým podnikatelem, ale nevíš kde a jak začít? Nevíš či snad pochybuješ, zda na to máš? Nejdříve si potřebuješ udělat jasno v tom, do jaké míry disponuješ klíčovými vlastnostmi podnikatele. Přestože existuje řada psychologických dotazníků, ve světě podnikání je v dnešní době nejspolehlivější PeopleTest, který je zaměřen na identifikaci osobnostního, výkonového a rizikového potenciálu. Ano, čteš správně i rizikového. Každý máme své rizikové faktory a je správně je znát a umět využít v podnikání.  Dalším jsou pak kompetence, které ti umožní a usnadní výkon. Je důležité znát své silné stránky a vědět, na čem můžeš stavět. Ale také je dobré nebát se svých slabších stránek, neschovávat je, naopak o nich mluvit. Tato psychodiagnostická metoda měří tvůj potenciál pro pracovní výkon  i oblasti osobního rozvoje a ukazuje otevřeným způsobem, které metody rozvoje jsou pro tebe nejvhodnější. Tak například konstruktivní argumentaci ovládá jen málokdo, ale komunikaci zvládá spousta z nás. A právě to je základ. Komunikace je schopnost, je nám vrozená, ale argumentace je dovednost, tu se lze naučit, když víš, jak a jakým způsobem či metodou. Teď už znáš cestu i cíl, tak odlož své maturitní vysvědčení a postav se na vlastní nohy!

PeopleTest je tvým průvodcem kariéry i cestou k úspěchu. 

ZAČNI NA SOBĚ PRACOVAT HNED TEĎ

Vybírej z desítek psychotestů pro malé i velké